fredag 14. september 2018

Medlemsmøte Mai

Kom Mai du skjønne milde.

Og jammen ble den ganske mild etterhvert. Måtte vise det lekre fruktfatet og lappefatet. En ekte lappeklubb spiser masse lapper.  :)


Og praten går livlig rundt bordene. 


Og Merete stilte med butikk denne gang :)

Mye utvalg, både av stoffer, mønster og ideer.


Et knallflott teppe, som noen har gjemt seg helt bak, jeg tør ikke gjette.  :)

Men mulig det er samme kunstneren bak dette, også et flott teppe i herlige glade farger :)


Her kjenner jeg nesa til Anne Karin :)  Supersøtt teppe dette :)


Inger Elise har brodert så artige putetrekk :)


Og en 17. Mai løper ble det også :)


Bente L. Har sydd ei flott veske av bunadstoff-rester. Kreativt og et staselig nett.  :)


 Også en mindre type, kanskje en clutsj-veske? 


Bak dette fargerike teppet er det Nancy som skjuler seg.  :)

 Nydelig teppe dette :)



Og neste teppet er også uvisst hvem som har sydd, husken min har streika helt. Men veldig koselig teppe :)



Merete viser endel av de flotte linblanding-stoffene, hun har sydd både vesken og kjolen av dem. :)


Masse forskjellige nett og vesker :)


Og esker som også kan brukes som både syskrin eller smykkeskrin, Flott til bunadsølvet f eks. 


Utstillingskomiteen viser masser av innkomne gaver som er til utlodninga på utstillingen i Oktober.






Og denne søte veska er ikke til utstilling, men det er Linda O. sin private lille heklesak, den er så nydelig så måtte fange den på bilde i forbifarten :)


Da jeg kom hjem etter Mai-møtet, kom jeg hjem til dette. Jeg hadde nemlig besøk av barnebarnet, hun hadde påtatt seg å sy ny fane for klassen, så hun hadde boltret seg i stoffene mine og hun klippet, limte og sydde alt alene, den er dobbel og med bomullsvatt inni, den ble holdt oppe med innvendig stativ som en lærer lagde. :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar