torsdag 25. desember 2014

God Jul til alle Sypiger og ellers folk som måtte titte innom :)

Da har julefreden senket seg over land og by.
Og jeg kan endelig røpe bildene fra julemøtet vi hadde 2. onsdag i Desember.
Jeg måtte love å ikke legge ut bilder før julaften var over fordi veldig mye av det som ble vist fram er julegaver. :)
Men nå kan det nok røpes for nå har nok alt funnet sine nye eiere.

Vi hadde et kjempekoselig julemøte med god mat , snitter og kake og kaffe, og mye førjulshygge. :)

Jeg kom litt seint denne dagen fordi jeg var med barnebarnet på skoleavslutning, og slikt er jo viktig, det vet vi jo alle :)
Men jeg fikk med meg vis og fortell, litt synging, litt vitsefortelling og slikt som hører med.
Både Meretes Atelier og QuilTen var med på julemøtet og deltok med hver sin lille butikk, veldig koselig!

Og ikke minst, vi hadde jo en stor utlodning med haugevis av gevinster.  :)

Men jeg går rett på vis og fortell her nå.
Første bildet er temmelig mislykket, hi hi men jeg tar det likevel med, Sissel startet, og kom jo på at hun ikke ville ha det på bilder fordi hun skulle gi den i julegave, Jeg lovet da å ikke legge bilder ut fra kvelden før 1. Juledag :)
Glemte jo da å ta et bilde til av Sissels julegave.. -men men.  :)

 Og så var det Torunn som også hadde masse fine julegaver :)









Og enda flere julegaver , Langpannevotter og grytevotter er alltid kjekt å få :)

 Og mens man venter på at maten skal koke opp, så kan man jo lese litt nyheter f eks.  :)


May Britt og Berit viser ferdige resultater fra twisterkveldene i sygruppen.

Og her er fra en annen av sygruppene som har laget et bytteprosjekt og deretter skapt sine egne tepper ut av byttematerialet.
 Veldig artig, så forskjellige tepper og likevel ser vi jo like elementer i dem. :)


Et utrolig flott Log Cabin-teppe
Og se den flotte quiltingen :)

Henrietta viser masser av sine julegaver også

Vakre tepper :)



Og May Britt har med noen flotte puter


Unni viser en flott juleløper
 Og det gjør Inger også :)

Og her er jo min løper også, glemmer å ta bilde av den når jeg viser selv :)

Og så et nærbilde av quiltingen mellom motivblokkene. Det er sydd med Sashiko-maskin. :)


Og her viser May Britt sitt ferdige "Svenneteppe" som vi syr på i lappeklubben.
Et flott resultat! :)

Nissen kom også i år, og i år var gaven fra klubben mønster og stoffer til å lage et mini-teppe
med flotte applikasjoner, broderi og quilting.
Det ferdige arbeidet som vises her er 10 x 10 inch eller på Norsk: 25 x 25 cm

Veldig koselig, Tusen takk for gaven!

Da gjenstår det vel her å takke alle medlemmene for et superflott lappe-år, og ønske alle en fortsatt 

God Jul,
Og et riktig Godt Nyttår!


Og så sees vi igjen i 2015 med nyspissede nåler og tråd i alle farger.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar