lørdag 4. februar 2017

Januar

Nesten litt seint ute med godt nyttår, men ønsker det likevel til alle :)

Januar-møtet er overstått og her kommer bilder fra både vis og fortell, og selvsagt påmeldingen til årets ufo-konkurranse.
Det blir kanskje de samme ufoene som meldes inn år etter år, men smått om senn så er det også noen som blir ferdige, og det er jo stas.
Undertegnede sitter å lurer på å ta med for registrering på neste møte, :)
I Januar skulle vi og ha med oss noen stygge stoffer, og sånn sett så ser det ikke ut som det finnes noe særlig stygge stoffer som folk ville vise og kanskje bytte.
Det var kanskje litt uklart hva vi skulle gjøre med dem.

Men noen få stygge stoffer kom fram i lyset da, iallefall til beskuelse :) De kommer på slutten.


Nå kommer en lett blanding av vis og fortell, og ting som blir påmeldt til ufokonkurransen.
Har ikke helt oversikt over dette jeg :)


En miniquilt som Sissel har hatt med før, nå tror jeg det var helt ferdig, en utrolig vakker quilt.

Denne tror jeg og er ferdig Helt nydelig twister og broderier :)

En veldig lang og supertøff løper som skal doneres på en arbeidsplass :)

Og her er nok en Ufo, synes jeg minnes å ha sett den før :)
 Og disse, her tok jeg bare bilde av hele bunka, elers ville kameraet blitt overfyllt før kvelden var omme :) :) Vi skimter noen gjengangere her og ja.

Og her, dette må jo bare vises spesielt. Det er Sypigenes svenneteppe, som Sissel designa til oss, eller hun laget bare hver og en blokk, så kunne vi selv velge farge stoff og hvordan vi ville sy det sammen. Dette er Sissels eget. fremdeles en ufo?  Nesten en trøst, for det er mitt og :) Men en vakker dag :)


Og her er et nydelig Log cabin teppe. Er litt usikker på hvem som gjemmer seg bak, teppet er stort, men når jeg ser den blå ikeaposen, så tror jeg det er Nancy som står på tærne bak dette :)
Tror det er en ufo dette og :)


Og her, litt usikker på hva det blir etterhvert, men det gjorde seg godt som ramme rundt ei flott quiltedame. :)

Flere ufoer i grassgrønt.  :)

Nydelig lite teppe. Om jeg ikke husker helt feil, så tror jeg Nancy sa at dette blir donert til tepper som varmer :)

Og et lite babyteppe :)

En bra start :)


Og ei lang flott festremse :) Husker ikke helt om dette var ferdig eller ufo... :)

Fint teppe :)

At Bente synes sauer er ålreite dyr, det er bra, og flotte spisebrikker dette :)

Og et knallflott kryss-teppe :)

Sånn blir ofte bildene seende ut, akkurat idet bildet knipses så blir teppet snudd rundt i full fart.  hi hi

Og sånn ser det ut når fotografen får en ny sjans. Lillian G. som har sydd.  :)


Bildene under her er av quilter som Merete viser fram for en annen, (jeg skal fylle inn navn når jeg får det)  Men uansett så er det mange quilter stort sett i log cabin-mønster og de spenner over et ganske stort tidsrom. Vakre og tidløse tepper. :)







Dette tror jeg også er ei bakside.  Utrolig flott :) Behøver ikke å være redd for å vise baksida med dette iallefall :)



Og her er oversikt over de "stygge stoffene"  Ikke alle er like stygge da. :)



Avslutter med noe vakkert.
Vi har hatt en merkelig vinter i år, fint lite snø, men når vi hadde et lite dryss en dag i Januar så fikk jeg dette bildet av en gylden ettermiddag fra min veranda.



Da sees vi på årsmøtet.  :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar