fredag 29. september 2017

September

Hei alle medlemmer, nå er det jammen høst, jeg håper ikke dere regner bort.
Det har blitt dårlig med høstbilder i år, men håper på litt sol og flotte høstfarger til uken igjen :)
Jeg hadde en artig, og litt grøssen opplevelse for noen uker siden da jeg gikk tur borte på Kaldvell. Det var jo litt tidlig høst da, men det dukket opp noen fine Lønneblader, de er jo de første som får høstens vakre farger.
Jeg bøyde meg over en stein som lå i en skråning, for der nede lå et enda flottere blad, og det ville jeg ha med. Akkurat når handa mi var iferd med å skulle gripe bladet kom en lang sort orm rullende ut fra sitt gjemmested under steinen, den gled forbi meg og ned mot bekken nedenfor.
Jeg skvatt godt, men det gjorde jo den også, det ble med det ene bladet gitt. :)
Vakkert det også. :D



Vi hadde et flott høstens første møte, og Bente fra Brokelandsheia var på besøk med litt av sin butikk. Hun hadde som vanlig mye flott og vise fram, de bildene kommer på slutten av innlegget.

Vi hadde også en koselig oppgave og ha med oss tomme pringle-bokser, rør, og av dem og litt stoff kunne vi sy oss en artig trådboss-samler. Det var flere som fikk sydd sin ferdig den kvelden. Det ble også behørig fotografert.


Først vis og fortell, Her er tre flotte løpere, om jeg ikke husker helt feil, så er det Berit K. sine disse.


May-Britt H. har sydd en kjekk liten reisemappe for sy og skjæreutstyr.  Sånne ting lar vi oss lett fasinere av :)

 Sånn er den lukket. Veldig kjekk å ha!


Unni S. viser toppen på et nydelig barneteppe. :) Motivstoffene er fra Meretes Atelier.


Kirsten har litt av en produksjon å vise til.  Her et flott teppe som hun også har quiltet selv.


Her har hun også to løpere i flotte høstfarger. Kjolen har Kirsten også sydd :)



Ble litt surr i rekkefølgen her, men dette er Nancy sitt båtteppe som hun har sydd til Tepper som varmer. :)


Og dette har hun sydd også for tepper som varmer.  Stoffene som er brukt er arvede stoffer som var kuttet opp, så litt av en bragd og få sammen til et hele. :)


Her er Kirsten igjen med et praktteppe.
Det er masse forskjellige dongerilapper sydd sammen i japansk bretteteknikk. Alt er maskinsydd. Kronen på verket er da alle de nydelige gamle hekle-brikkene som er sydd på, og det er nøye planlagt da flere av lappene er sydd sammen litt annerledes for at de større heklebrikkene skal komme fint fram. Et nydelig arbeide.


Et nærmere bilde for litt bedre detaljer. :)

Og baksiden er jo like fasinerende for en som meg, som elsker dongerisøm.  :)


Her er enda et av Nancy sine arbeider, tror dette også er for "tepper som varmer" Det er også forhåndskuttede små biter, som er satt sammen i system og lagt inn .  Veldig flott :)
 Nærbilde :)



Og her er 5 flotte damer, med hver sin ferdige trådboss-holder. Den er morsom, den kan vries rundt en gang, så låser den seg og bunnen passer akkurat inn i ringen på toppen, og trådrestene er gjemt inni :D


Her er Bente fra Brokelandsheia med et flott teppe hun holder på å håndquilte :)


Litt utvalg av butikken og noen pringles-bokser i forgrunnen :)


Et vakkert teppe i herlige farger :)

Toalettvesker i mange stoff og størrelser.


Da går vi videre rett på høstens første samsying. Vi syr på Molland Sanitetshus denne helgen.

Her er forresten noen flotte høst-kreasjoner jeg fant på skogstur i går. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar