tirsdag 5. desember 2017

November

Hei igjen alle Sypiger.

Da er det altså vinter, vi har allerede hatt snø, og ganske snart er det jul.
Ukene fyker raskt avsted nå.






Vi hadde et kjempeflott møte i november.
Og vi fikk veldig nyttig og flotte quilte-tips av selveste Quiltedronninga vår, Anne Salvesen.
Mer enn en av oss ble imponert over de flotte, enkle og så effektive triksene hun viste.
Så får vi bare håpe at vi får teorien over i praksis også, det er jo ikke like enkelt. 😊

Merete var der med butikken, og veldig mye fint.


Hun viste oss ei flott kurv av "stoff-kabler" stoff rundt et tykt innlegg som gav et kabellignende utseende, deretter sydd sammen rundt og rundt. Kurven sees nede i høyre hjørnet av dette fantastisk nydelige måketeppe. Utrolig flott quiltet. :)


Anne S. som stod for undervisningen i quilt og quiltemønstre. Utrolig dyktig dame. :)


Så hadde vi selvsagt "Vis og Fortell"

Jeg tror det er Sissel S. som har sydd noen søte uglegrytevotter, og Lis tar en kvalitets-test her. 😄


Unni har laget et herlig babyteppe :)


Inger Elise har laget denne morsomme adventskalenderen, med kremmerhus-lommer, Veldig artig.

Og her er Lis på ferde igjen, ikke sikker på om det er kvaliteten hun sjekker, eller om hun må se om det er noe oppi lommene.  😇

Inger Elise har flere juleløpere her, superflotte :)


Og så denne fine varianten, den er en av de første løperne jeg sydde også, må snart sy en ny. :)
Så supersøte :)

Og spisebrikker, så kjekt å ha. :)


Og så har hun sydd ei kjempesøt veske med sirkelquilting og lomme :)


Her er det Kirsten E. som viser toalettmapper hun har sydd med artige glidelås-swunger. :)

Wow sier jeg bare, lurer på hvem som er den heldige som får denne, kanskje hun skal ha den selv. :)


May Britt W. har også fått sving på sakene, og har sydd i sving og sirkel hun også, kjempeflott.

Og en supersøt og enkel juleløper, så fin :)


Lis viser fram bagen som May-Britt H. har sydd, knallfin bag. :)


Og så har vi fått et nytt medlem som har vært supereffektiv og flink.
Linda S. har syd bag sammen med May-Britt og hun har også sydd tilhørende toalettmappe.  Veldig fint. :)

Linda har  sydd flere toalettvesker :)

Og enda flere. Kjempeflotte disse 💜


Og enda en, denne med den artige skrå glidelåsen :)


Og det har blitt en kjempefin løper også.  :)


Merete viser fram noen håndsøm-prosjekter som Sissel B. har holdt kurs på, supersøte er de.


Denne gangen ble det lagt fram endel blader og bøker som lappeklubben har fått i gaver fra folk som enten har for mye, eller ikke syr så mye lenger, eller de vil rett og slett bare dele litt lesegleder.


Så her kunne vi fritt forsyne oss med det vi fant av interesse og lyst til å se nærmere på. Veldig flott, og mange fine skatter. :)


Jeg fikk hjelp med å bære min bag ned trappen når møtet var slutt, og siden bagen min var ganske tung, så lovet jeg å vise hvorfor den var så tung.
Alle disse bøkene fant nemlig veien hjem til meg, så disse skal jeg sitte og kose meg med i romjula og over nyttår, når alt er stille, unntatt uværet som blåser utenfor. 😊😍


Her er et par av mine hus.
Husk å sy hus dere, det går ganske raskt.  :)




Og neste gang vi sees er det jammen julemøte. Gleder meg.


Ha en fin fin adventstid.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar