mandag 21. september 2015

September - Høsten 2015

Da er vi igang igjen etter en sommer med ganske mye godt syvær!  :)
Heldigvis litt godvær og sol også da, Men mye syvær.

Det var nesten fullt hus på det første møtet vårt i høst, og det var veldig koselig.

Tema denne gang var miniquilter, Sissel har nemlig vært på en fantastisk utstilling i USA hvor hun hadde tatt bilder av de vakreste quilter man kan tenke seg - Og alle var under ca 60 X 60 cm og blokkene er tiny små. Utrolig mye vakkert, vi fikk se bildene på storskjerm fra dataen.

Her viser Sissel fram et par av hennes egne miniquilter, vakre små arbeider! :)


I tillegg ble vi informert om at Sypigenes prosjekt med hjelp til symaskin for en familie i et trengende land nå er kommet iorden. Klubben har også fått brev med takk, og med bilder av familien og den praktfulle maskinen som skal hjelpe disse å lage et levebrød. Veldig spennende!
Mer info om dette fåes fra styret.

Vi hadde besøk av Bente fra Quilteloftet på Brokelandsheia, veldig koselig og hun inspirerer som alltid :)

Et enkelt stoff med noen hjerter på er blitt et kjempesøtt kjøkkenhåndkle :)


Og et kjempevakkert teppe, brodert med symaskin på frihånd, - mener jeg det var? :)


Og så hadde vi selvsagt vanlig vis og fortell også.

Her viser Lillian G. et herlig teppe med hovedstoff i tynn dongeri, :)


Edle har med en liten miniquilt :) kjempesøt!


May Britt W. viser en flott løper

Og et nydelig teppe, som hun har donert til inntekt for flyktningehjelp. :)


Unni har med noen søte spisebrikker


Et nydelig Log Cabin-teppe :)


Og enda flere vakre tepper,


Jeg tror det er Anne (fra quilten) som har sydd og quiltet dette vakre teppet,  Mønsteret kommer fra Meretes Atelier :)  (rett meg om dette er feil)


Kirsten viser fram sommerens mest brukte quilt hos henne, et deilig teppe med fleece bak, og med fine måker på, passet utmerket til den litt kjølige sommeren vi har hatt :)

Og her har vi enda et av siste års julegave ferdig!  Supert, Og det passer jo godt på miniquilt-dagen :)


Og til slutt viser jeg et teppe som jeg har sydd  samarbeid med en haug andre damer, Ikke sydamer, men heller kattedamer, en katteklubb rett og slett, og mange av medlemmene har gått sammen om å lage dette. Blokkene kommer fra de forskjellige, og de fleste er ikke sy-kyndige, Her er tegnede lapper også, overført på stoff, strikkede og heklede.. applikerte og broderte. Et stort flott mangfold.
Teppet ble sydd sammen av en dame og kom videre til meg for bakstykke quilt og lukkekant.
Teppet ble kjempeflott, og skal nå loddes ut blandt medlemmene :)

Måtte ta litt mange bilder av det, for det var så mye flott der :) Og siden jeg glemte og få noen til å knipse når jeg viste det i klubben :)
Veldig gøy prosjekt :)


 Ja, hannkatten min tok en kvalitetskontroll!  :) -og det ble godkjent!


Da gleder vi oss masse til neste møte i Oktober.
Da forteller Mette litt om hvordan det er å sy sammen med barn, Da kan jeg ta med noe som mine barnebarn har laget her også kanskje?
Og vi får besøk kanskje fra Kristiansand og fra Arendal lappeklubber, det blir kos! :)

Ha en fin fin høst med mye fin søm! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar