onsdag 6. januar 2016

Nytt år, men likevel Desember i fjor.

Riktig godt nyttår til alle Sypiger og lappedamer :)


Holdt nesten på å glemme å legge ut bilder fra julemøte i Desember, og det kan vi jo ikke ha noe av. Jeg lovet å vente til etter julaften for noe av det som er vist er julegaver.
Jeg hadde en god og lang nettpause i romjula, og derfor forsvant hele bloggbilde-tanken for meg.

Men nå er vi jo igang igjen ganske snart, en uke igjen til neste møte, så da kan vi røpe julegaver. hi hi

Må bare vise dere et par bilder fra dagens underholdning på verandaen min i dag.

De er litt bortskjemte de kattene mine da, men de koser seg veldig i leken der ute, både de store og de små, De store som er 6 år gamle blir som kattunger når det er mye lett snø som nå, veldig stas, :)

Så over til julemøtet i Desember som var veldig koselig, og med mye god mat som alltid, og mange koselige og blide sydamer :) :)

Vi hadde et stort lotteri som vanlig, Og her er alle gavene som ble fordelt, Kjempegøy!




I tillegg så var det jammen litt gaver og premier også, jeg glemte selvfølgelig og få bilde av diplomet som ble delt ut til dem som i løpet av året hadde sydd ferdig Sypigenes Svenneteppe, Jeg får ta et bilde av diplomet seinere, teppene har vi jo bilder av i tidligere innlegg. 

I tillegg så fikk jammen jeg (undertegnede Marit) også en gave fra klubben, dette for bloggingen her inne, og det var jo kjempekos.
Her er gaven:
Nåler, en liten broderisaks, målebånd, sånne bittesmå mini-charm-pack stoffer og en deilig Jule-te, og selvfølgelig denne skjønne boksen.


Videre fikk jeg jammen en helt personlig gave fra Sissel også, og det var jo kjempekos, se på denne nydelige julekulen med kattebilder på fra Porsgrunn Porselen. :)

Jeg vant også en koselig liten boks med enda en mini-charm-pack oppi, men det var fra lotteriet, og vi kan jo ikke ta bilder av alle dem!  :)

Sissel viser her en flott festremse, var såvidt jeg fikk lov å ta bilde av den, for denne skulle bli julegave, og jeg måtte love å ikke poste dette før jul. hi hi :)  



Jeg har desverre fullstendig glemt hvem sine disse koselige løperne er, men fine er de i alle fall :)




Anne-Lisbeth har vært på tur, og fått kjøpt seg denne lekre jakken, ettersomjeg husker så kom hun over en butikk nede i Sør Afrika med et Norsk-klingende navn, så det er kanhende ei norsk dame som har sydd den, Flott og spesiell var den, og takk for du viste. :)
 Like flott bak som foran!  :) :)



Sissel B. har igjen slått til med et flott teppe i herlige farger, Tror det er Anne fra Quilten som står bak den flotte quiltingen :)


Så må jeg vise en av de flotte "Lyttebamsene" som noen damer i (et u-land, nå står det stille for meg dessverre) har sydd og brodert, og de selger dem for å skape en inntekt til familer. Vi er blitt spurt om vi har Mouline-garn og avse til dette prosjektet, og det har vi nok tror jeg. Kanskje det finnes en litt bedre oversikt over dette i en annen del av bloggen, ellers kan jeg prøve å lage det etterhvert :)
En nydelig og forseggjort liten bamse iallefall :)

Og nesten til slutt viser jeg bilder av mine løpere som jeg hadde med og viste, lukkekantene var da enda ikke sydd til, men når bildet ble tatt var de helt ferdige, og jeg fikk som vanlig minst 1 katt med på bildene :)
 Disse to er ekstra lange løpere til min datters 2 langbord :)

Og denne ble adventsduk hos meg  Sydd i stable-skjære teknikk og med stjerner satt på i hurtig-hjørne-teknikk, veldig artig og gøy. :)


Og aller sist i dag viser jeg et oversiktsbilde fra den lille butikk-kroken vi og hadde denne kvelden!
Takk til Meretes Atelier!


Tusen takk for følge gjennom hele 2015, og velkommen videre i 2016.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar