fredag 20. november 2015

November


 Vi er kommet langt ut i November, jeg vil tro mange holder på med flotte julequilter nå rundt omkring. Jeg gjør det jeg også. :)
I dag er det den første dagen, iallefall her, med minusgrader, riktignok ikke mange-heldigvis- men jeg kjenner de på kroppen. Og mens jeg stivner til ettersom vinteren kommer, så livner kattene mine til. De elsker vinter og kulde. De to voksne som ikke gidder å menge seg så mye har tatt helt avgårde her, de leker og hopper og spretter så det er en fryd å se på, Og den minste kattungen lærte seg i dag å bykse gjennom kattedøra i full speed, han smyger seg ikke gjennom som de tre andre, nei, her er det full fart, og også da skrekkelig gøy å kunne gå ut og inn som han vil, så her har jeg 4 katter i topp humør for tida.  Og javisst- det smitter, så selv om jeg har litt vondt her og der så må jeg og glede meg over tida framover nå.
Jul er jo et magisk ord igrunnen, tenk på alle minnene det enkle ordet klarer å romme. :)

November møtet ble innledet med et lite juleverksted i klubben.
Vi laget nåleputer i filt i en teknikk blandet av japansk bretteteknikk og katedralvindu. (tror jeg)
Artige ble de iallefall, Her er "julemodellen" :)


Og her viser Sissel fremgangsmåten :)

Det var hektisk sømnad rundt bordene en stund, mens vi innimellom var borte og kikket og handlet i butikken til Quilten, De holder utsalg på det de har igjen etter butikkutsalget, og vi er jo ikke vriene da altså, så selv om det er synd de gir seg med butikken, så nyter vi jo alltid en billig handel. :)

Vi hadde selvfølgelig "Vis og Fortell" denne gangen også.  Og bilder ble det:

Styret hadde vært på inspirasjons-dag hos Meretes Atelier, og da laget de festremser som kan brukes året rundt, men jul er det jo med de flotte reinsdyra på, og de vil bli lekre mot en rød eller hvit duk, -eller en mørk grå for den saks skyld.  :)


Sissel har sydd en koselig stjerneløper :)

Randi har et praktfullt teppe i four-patch med gitter, sydd av Kaffe Fassett stoffer
 Måtte ha med begge bildene av dette for å se hele, og for å få sett riktig de vakre fargene.  :)


Her er 2 nydelige spiseløpere, -altså doble spisebrikker som ligger tvers over bordet, den andre ligger på bordet, den kom dessverre ikke så veldig godt fram :)


Og her dukket det plutselig opp flere ferdige nåleputer.  :) :)




Her er et ufattelig flott og kjempestort teppe i Double Wedding-ring teknikk, :) :)



At sauer er ålreite dyr, det vet vi, og Lillian G. viser et kjempekoselig saueteppe her :)


Og et nydelig babyteppe :)

Og jeg hadde laget teppe som skulle være bursdagsgave, det var bare noe mindre enn de andres da fordi dette var til en dukkeseng til mitt 3 årige barnebarn.
Sydd i stripeteknikk og med to små puter til :)


Og her er juleduken min som ble sydd på hytta hos Randi tidlig i høst, jeg hadde tenkt å ha den ferdig quiltet til dette møtet, men rakk det ikke, så derfor viser jeg sommerbildet inkludert vinflaska! :)

Da gjenstår et møte igjen i 2015 og det er Julemøtet.
Håper vi blir mange da. Jeg gleder meg til mye god mat, mange koselige sydamer, mangen god prat, mye flott søm, og kanskje vinner vi noe, Noen gjør det iallefall.
Jeg glemte og få tatt bilde av den flotte 1. gevinsten som skal loddes ut, men den så slett ikke dårligere ut enn ellers om årene :)
Kanskje noen fra styret har bildet av den og kan legge det inn enten her eller på Sypigene på FB.

Vi sees på Julemøtet 9. Desember!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar