fredag 18. november 2016

November symøtet

Da var vi atter kommet til November, og mens vi gikk og ventet på flotte høstlige farger, kom vinteren ramlende rett i hodet på oss.
Så her er den stakkars Lobeliaen jeg tok bilde av i midten av Oktober, den blomstret like flott helt til snø og 8 kuldegrader tok knekken på den.
Naturen er underlig noen ganger ja. 7. November dette.



Men Lappeklubben vår fryser ikke, isåfall syr Sypigene bare flere tepper. :)
Og i November hadde vi besøk av Britta, selveste "Stoffdronning" fra Kristiansand. Hun trosset snøvær og stilte opp med tepper og stoffer og utstyr til vår glede.

Her viser hun et flott teppe konstruert av layercakes. :)



 Sissel viser et herlig strikkepinne-etui :)


Her får vi nærbilde også :)


Inger Elise viser et flott teppe her som er i litt mindre dimensjoner, alle tepper behøver ikke å være digre :)

Og her har hun gjort ferdig et fantastisk arbeide som hun har arvet. Silkebroderi på silkestoff, ufattelig flott :) En vakker bordduk.



Og her er det Berit B. som viser et nydelig sekskant, og stjerne-teppe.

 Forstørret opp et nærbilde for å få fram quiltingen, som er nydelig utført av Anne Salvesen. :)


Unni viser fram noen lekre spisebrikker sydd av det populære dyreprintstoffet, som jeg ikke husker navnet på :)


Unni har også ei stilig lommebok som det også er nærbilde av. :)

Lommebok med metall lukkelås, og glidelåsrom inni, og plass til Masse kort, så det er bare å handle :)


 Og her viser Lillian H. to lekre løpere, en i twisterteknikk, og en i en teknikk jeg ikke er sikker på hva heter, Men skal navnet stå i stil med twister så blir vel dette i Shaky-teknikk.  :)
Kjempestilig er den. :)

Lillian H. viser her en kjempefin weekendbag, Plass til mye i disse :)

Weekendbagen :)



Og helt til slutt må jeg vise bilde av Pusefar min, jeg var nemlig på weekendtur sist helg, og det synes han ikke noe om, så her har han lagt beslag på kofferten min, "Se og hold deg hjemme nå!" sier han :)


Vi sees på julemøte den 14. Desember.  :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar