søndag 7. februar 2016

Januarmøtet

Januarmøtet blir blogget litt seint, men håper dere bærer over med meg.
Det går mye i bunadsøm hos meg for tiden, og ikke minst i bekymringer for hvordan iallverden det skal gå dette her.  Det er ganske tungt å styre med, men biter tennene sammen og gaper opp så går det vel det også håper jeg! :)
Men den blir ikke ferdig til denne 17.Maien da.. :)

Januar-møtet kom og vi startet nok en UFO-konkurranse.
Blir spennende å se om jeg klarer å ferdigstille mine tre små prosjekter som jeg har meldt på, det gjenstår å se! :)


Se på det flotte kake og frukt-bordet vårt!  :)












Vi skulle og ha med oss såkalte "stygge" stoff..
Vi som er veldig glad i stoff synes jo skjeldent at stoff er styggge, Men det dukket likevel opp noen, og enkelte fikk også nye hjem, det den ene synes er stygt liker en annen kanskje :)

Her følger en haug med bilder, det ble mange den kvelden! :)

Er man en kortspiller, så er kanskje dette stoffet perfekt?

Glad i nøtter kanskje? ellers er jo dette kanskje akkurat det som gir liv i en bildequilt?

tja..

En stund trodde vi at vi hadde en vinner, Men det ble mye værre!  :D

Av en eller annen grunn var jeg ute med "kjeften" her, og stoffbiten havnet hos meg, og jeg har lovet å bruke en bit av det som for i ei jakke!!?? :D Stoffet er i forsilke.

Et lite overblikk utover bordet, det kommer flere også :)

hmm, litt usikker på teksten her ja :)

Denne her som Anne synes var stygg, synes jeg faktisk var ganske fin, litt retro stil over den, 


Noen synes dette var fælt, og Linda ble kjempehappy for å overta det! :)

Her kom Sissel fram med en riktig godbit, som vi katte-elskere begynte å krangle om! :D

Hun prøvde å mekle med et fiskestoff! hi hi

ufattelig!  he he

Og her sitter min rival som rev til seg kattestoffet før noen klarte og forhindre det!  he he
(Himla kjekt å skrive blogg altså) hi hi

Dette her overveide jeg sterkt om jeg skulle be om og få overta, men..  Det var jo svinaktig morsomt! :)

Litt usikker på om dette kan være gardinet til en astrologi-interessert bonde eller noe slikt?

Hva med denne "lekre pakken" i avstemte, eller  utstemte farger? :)

Det er jo ikke lenge til påske, så disse hanene kunne vel funnet en ny eier vel?

Jo jo, og enda var det nok mange flere stoffer, men fikk ikke knipset riktig alt :)

Så var det påmeldingen til Ufo-konkurransen, nå ble det litt blanding i visningen her da noen er ferdige produkter også, skal forsøke å skille dem ut. :)









Her er ei ferdig pute som Nancy viser.  :) Kjempefin skjell-mønster :)

Og enda ei flott pute fra Nancy! :)

Og en nydelig løper i samme stil. :)

Log cabin teppe! Flott altså! :)

Enda en løper og neste bilde viser nærbilde og da ser jeg at denne er ikke ferdig! :) UFO!


Men dette vakre teppet tror jeg er ferdig, men mulig det mangler en lukkekant altså  :)

Flott Ufo! :)

Bitteliten Ufo, men vi kjenner Anne-Mari og vet at om det er smått det ho holder på med, så blir det ofte veldig stort ført det blir ferdig!  :)


Sissel har inntatt Ufo-plassen nå, hun har store ambisjoner for våren! :)

Og små.. :)

Denne har vi fanget i bloggen på en tidligere ufo-konkurranse, spennende å se om den blir ferdig i år, eller om den nok en gang må ligge over!  :) :)





Veldig mye flott her da, Heier på deg her Sissel :) :)




Linda strikker seg en eller annen ufo, flott selv-strikket genser hun har på også :)

Bare et øyeblikksbilde for å dele opp mellom UFOer og vis og fortell.
Var det som var meningen iallefall, men ser nok videre at det er flere Ufoer her likevel, uansett så er det mye flott, både ferdig og nesten ferdig her!  :)

Sissel med et flott og fargerikt stripe-teppe :)

Enda et knallflott teppe i stjernemønster

Og her er Sissels Svenneteppe for Sypigene!  :)

Et herlig blomstrende teppe fra Kari Ann :) :)

Kari Ann med twister :)

Husker at bak her er også Kari Ann  :) Tøffe farger!

Nydelig Log Cabin teppe :)

Log Cabin dette også, i flotte farger!  :)

Anne med en kjempeflott løper i moderne design!  :)

Kirsten har også moderne design med seg her, tror det er quick curve-linjalen hun har brukt her :)

Margot med en fin twister-løper, og brikke laget av avkuttet etter twisteren :)

Og et par matchende grytekluter, Jeg digger fingerstillingen :) hi hi

Dette var et av arbeidene underveis, et som ble sydd på under lappemøtet.





Også et fargerikt syskrin.  :)

Dette var alt for denne gang, var en god del bilder å holde styr på her, så håper det meste ble rett og riktig!

Vi sees på neste lappemøte, som jo er Årsmøte!  :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar