mandag 9. mai 2016

Mars & April

Sammensmelting  av innleggene i Mars og April kommer her.
På tide nå siden vi allerede er i Mai.

Kom Mai du skjønne milde heter det, og nå i disse dager er Mai virkelig både skjønn og mild. :) Håper dere alle har mulighet til å nyte disse dagene nå.

Beklager at jeg henger etter med bloggingen, litt forskjellige grunner for det, men nå er vi igang igjen.

Presenterer først bilder fra Mars-møtet.

Torunn åpner og gir oss en liten påskeoppgave som vi straks kastet oss over.
Det fremgår på de neste bildene hva det ble. :)


Kjempesøte små nøkkelringer, eller bare en liten pynt som kan henge å skinne litt for seg selv :)


Noen fikk fletter. :)

Det jobbes iherdig. :)

 Her er en del av de ferdige :)


På de neste bildene er det lett blanding av vanlig vis og fortell, og det var da siste kvelden for påmeldinger til UFO-konkurransen. Det blir vist litt om hveandre, så sånn må det bare bli her også.
Ufattelig mye flott, både ferdig og uferdig!  :)









Innimellom ser vi jo nokså klart hva som er ufoer, dette var jo kjempespennende.


Og så stod vi jo rett framfor påskedøra også den kvelden, så litt påskearbeider måtte jo og vises.
Denne var artig som Inger Elise har sydd, det er nemlig opprinnelig en juleduk i julestoffer, og jeg har sydd en av dem engang, og akter å sy en til en vakker dag. Og her har Inger Elise tryllet den om til en nydelig vår og påske-løper :) Kjempeflott. :)
 Neste bildet er Tia som har sydd inn påsken med quick curve-linjalen, og det danner flotte og fargerike påskeegg i lange baner :)


Her er og Tia som viser et bestemt mønster hun har laget, veldig artig :)
 Samme i andre farger :)

Og her viser jeg min påskeløper også som jeg ikke fikk med under visningen, den ble ferdig akkurat på selve påskeaften så vidt jeg husker :) Stoff og mønster fra Merete.
Og her syes det og skravles det og vi storkoser oss. :)
Takk for en hyggelig kveld den kvelden og :) :)


Så går vi over på April.

Denne dagen hadde jeg ikke strøm på kamera, så Linda måtte trø til å knipse for meg da jeg har fått nytt system på PC`en her og telefonen ville ikke helt samarbeide.
Men alt løser seg jo ikke sant. Takk Linda :)

Vi hadde et veldig koselig og flott møte hvor Merete viste og fortalte fra India-turen hennes. Så utrolig fantastisk og få se disse bildene, og ikke minst få gå litt bananas i stoffene hun hadde hatt med hjem etterpå..  jo, undertegnede fikk med hjem noen meter, og det blir no fint av det etterhvert :)

Unni har laget gaver så måtte love å ikke legge ut før slutten av måneden, -og det var jo ikke no problem :)  Nydelig teppe og pute :)

 Og her ei flott veske ;)  er det mon en Bigshopper? :)


Gøyale brikker fra Kirsten, det er rart når jeg ikke har tatt bildet selv, jeg vet det var en liten historie her, en kommer ikke på den.  Ja ja, det får våge seg :)

Undrer på om det kan være Berit B. som gjemmer seg bak dette fine teppet?

 Dette vet jeg er Sissel B. sitt nydelig sommerteppe :) Håndsøm og egen quilting, veldig bra :)


Nå står navnet helt stille, men jeg mener å huske at disse neste vakre teppene er sydd til "Tepper som varmer"


Hvem som gjemmer seg bak her kan jo være dagens "konkurranse"  he he, har dessverre ikke fasiten, Fyller inn om jeg kommer på det.  Flott teppe iallefall :)

Et par gøyale løpere av Helga og Lillian G. her :)

Og ei søt brikke. hi hi :) Herlig uttrykk her :)

Og Lillian G. har sydd noen søte små babykuber.  :) :)


Og siden det ikke ble et oversiktsbilde over alle de flotte stoffene i butikken til Merete så får jeg vise min fangst her, først kjøpte jeg det stripete, og uka etter måtte jeg ned i butikken å kjøpe det blomstrete også. Begge ligger og venter på å bli ei fin skjorte til meg fra meg. :)

Da ønsker jeg alle en nydelig Mai, Og vi sees jo om bare et par dager igjen til Mai-møtet.

Tillater meg å legge ut ei festremse som jeg sydde i fjor til nasjonaldagen som min søster fikk i gave.
Etter ide fra May Britt W.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar